Alább felsorolok pár dolgot, amit az elmúlt évtizedben (dnd 3.5 megjelenése óta) hozzátettünk, megváltoztattunk, elvettünk az alap szabálykönyvekhez képest. Némelyikhez erőltetett és szélsőséges a példa, de ezek a módosítások egy évtizede megállják a helyüket; egyezményesen eltérhetünk egyiktől vagy másiktól.
Fajok - Kedvenc fegyverek és képzettségek
Nem szentírás, hogy minden elf kardvíváson nőtt föl, vagy minden gnóm született alkimista tehetség. Ha a karakter háttere indokolja, a szabálykönyvben leírtaktól egyszerű cserével eltérhetünk.Példa: Egy erdei elf a dárdákhoz érthet jobban, egy hegymélyi gnóm a drágakőcsiszoláshoz.
Osztályok - Többosztályú mentődobás
A többosztályú karakterek nem kapják meg többször a kezdeti +2 "magas" mentőt. Ehelyett az osztályok összeadódnak. Például egy 3/2-es vándor-pap mentői így alakulnak:- Fort: 5 szint magas = +4 (6 helyett)
- Ref: 3 szint magas és 2 szint alacsony = +3+0
- Will: 3 szint alacsony és 2 szint magas = +1+3
Ez a módosítás most nem játszik.
Vallás - Alternatív istenségek
Ha a karaktert vezérlő istenség egy másik létsíkról származik, esetleg már "nincs szolgálatban", akkor is lehet hozzá imádkozni. Valamelyik "evilági" istenség majd meghallgatja az imát, és nyújtja a "szolgáltatást".Példa: Drizzt Do'Urden, Mielikki követője, ha Greyhawk-ba kerül, akkor Ehlonna papjai barátként fogadják, és azt a kevéske varázslatát Ehlonna meg is adja.
Felszerelés - Könnyű mestervértek
Ha egy vért próbamódosítója (armor check penalty) eleve 0, akkor a mestermunka (masterwork) vért, ahelyett, hogy nem használna, a max. dex. bónuszt növeli eggyel.Példa: Mestermunka (vagy mágikus) bőrvért max dex bónusza +7. A mithril kising (chain shirt) eredeti ACP-je -2, így annak max dex bónusza marad a DMG-ben leírt érték (+6), ami eleve jobb, mint a sima kisingé (+4)
Harc - Automatikus kudarc és siker:
A módosítás nélküli "természetes" vagy "gurított" 1 és 20 érték nem automatikus kudarcot vagy sikert jelent. Ehelyett az 1-est -10-nek, a 20-ast 30-nak számoljuk. Ugyanez érvényes a kritikus fenyegetésre is: 20-asnál nincs automatikus fenyegetés, de ha a harminccal talált, akkor persze dobjuk a második kockát.Példa: Az egyszerű kobold (+1 támadás) bármilyen mázlista is, a kis dárdájával nem képes átdöfni az érett felnőtt arany sárkány vastag bőrét (AC 33), még ha mágikus is. Egyszerűen vastagabb a bőr, mint a fegyver hossza ;) Hasonlóképpen, ez a sárkány (+26 támadás) nem fog mellécsapni a koboldnak (AC 15), még ha az éppoly ügyes is, mert akkora a mancsa, hogy egyszerűen nincs idő kifutni alóla...
Példa kritikusra:
Mágia - Harci és utazó varázslatok
Greater Haste: Mint a 3.0 haste. Táposabb (nem kicsit), de csak egy célpontra hat.Greater Haste, Mass: Mint a 3.0 mass haste.
Ox's Strength: Mint a Bull's Strength, de az erőmódosítót (támadás, sebzés, próbák) nem, csak a cipekedést befolyásolja. Cserébe hosszabb ideig hat (akárcsak a 3.0 változat)
Long Distance Flight: Mint a Fly, de hosszabb ideig hat, és "clumsy" a manőverezési osztálya.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése