2013. augusztus 26., hétfő

Szabályok

Szabályrendszer:
  • D&D 3.5 három alap szabálykönyve (az eredeti angol verzió, ha ettől pl. a magyar valahol eltér)
  • Bármi 3.x-es kiegészítő, amit a Wizards adott ki, külön jóváhagyást igényel részemről
  • Házi szabályokra javaslatokat elfogadok. Az alapkönyvek "csak" útmutatók.
A világról:
  • A világ általános "fantasy" világ, leginkább talán Greyhawk-hoz hasonlít, de FR-es beütései vannak. A földrajza és szereplői többnyire egyediek, ezért nem szükséges egy karakter megalkotásakor konkrét országokra, városokra hivatkozni.
  • A hit tekintetében mindegy, melyik panteont választja a karakter, de a Greyhawk panteonja javasolt. Úgy kezeljük az esetleges "import" hiteket, hogy a meghatározó aspektusát egy "helyi" istenség veszi át. Például ha Drizzt Do'Urden ide kerül, bizonyára Ehlonna fogja szolgáltatni neki az igékhez szükséges erőt, és Ehlonna papjai (druidái, kószái) távoli hittársként néznek rá.
Karakteralkotás: 
  • A karakterek tulajdonságait személyesen, vagy a http://www.rpglibrary.org/software/securedice/ oldalon lehet gurítani. Utóbbiről bővebbet szükség esetén később.
    • A gurítás a PHB szerint, de eggyel többször guríthatunk (7 × 4d6, drop lowest) 
    • Kötelező a két email-cím megadása, valamint a "subject" mezőbe a karakter neve kerüljön.
  • Ha nem tetszik az eredmény (neked vagy nekem), vagy nem akarunk ezzel vesződni, akkor 28 pontot lehet osztani a DMG "Nonstandard Point Buy" metódusa szerint. (3.0-s DMG 19. oldal ill. 3.5-ös DMG 169. oldal)
  • Az életerő első szinten max, a többi szinten a gurított érték a maximum 2/3-a (d4=3, d6=4, d8=5, d10=6, d12=8), vagy személyesen gurítjuk.
  • A karakterek ötödik szintről (ECL) indulnak. PHB-s fajok esetén ez konkrétan ötödik szint, MM fajok esetén a faji életkockáktól és a szintmódosítótól (Level Adjustment, LA) függ. Lehetsz például harmadik szintű githyanki vagy első szintű half-celestial.
  • Hogy pontosabbak legyünk, a karakterek 10.000 xp-ről indulnak. Ha egy varázsló például szeretne négy darab második szintű tekercset gyártani magának, akkor azt az xp-mennyiséget (4×2×3 = 24) szépen levonjuk, a tekercsek vételára helyett pedig az előállítás vételárával számolunk. Hogy mégis meglegyen az ötödik szint, azt egy jó háttérrel lehet kiénekelni.Hogy milyen jóval? attól függ, mennyi is az annyi.
  • A képességek (feats) és képzettségek (skills) levezetését, ha nem egyszerű, szintenként kérem. Hasonlóképpen számíthat, hogy melyik az az alapképesség, amit negyedik szinten növeltél. Például ha az erődet növelted 12-ről 13-ra, akkor biztos nem vehetted fel harmadik szinten a Power Attack-ot...
  • A karakternek legyen egy pár mondatos háttere, ami kitér a nehezen magyarázható választásokra (pl mit keres egy vízi elf a szárazon, és hogy maradhat életben)
  • Induló tőke: 9000 (kilencezer) aranypezeta. Ebből kell megvásárolni az utolsó gombot is.
  • Ha valami különleges ötleted van (például egy olyan félelf, akinek a másik fele nem ember, hanem félszerzet; vagy egy olyan törp, akinek nem orkok és goblinok, hanem gyíkemberek és óriások ellen van plusza), akkor elő vele! és megbeszéljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése